„Dobra szkoła- to przede wszystkim mądra szkoła.
Niechaj w pracy wychowawczej wszyscy zaangażowani
w nią ludzie poczują się związani najpiękniejszym zadaniem
– zadaniem cierpliwego i pełnego spokojnej mądrości
ukazywania dojrzewającym ludziom, jak być człowiekiem naprawdę” .
Św. Jan Paweł II
– Nauczanie i wychowanie w szkole oparte jest na zasadach wiary chrześcijańskiej. Chrześcijańska koncepcja osoby ludzkiej i chrześcijański system wartości stanowią punkt odniesienia inspiracji dla wszechstronnej działalności szkoły.
– Tożsamość szkoły zawarta jest w Statucie Szkoły.
– Szkoła opiera się na nauce naszej patronki Bł. Bolesławy Lament oraz Św.Jana Pawła II, która jest drogowskazem prowadzonej pracy pedagogicznej.
– Szkoła stwarza optymalne warunki rozwoju młodego człowieka w wymiarze:
- intelektualnym,
- psychicznym,
- społecznym,
- zdrowotnym,
- estetycznym,
- moralnym i duchowym,
- wprowadza w świat wartości, w system wartości,
- ukazuje wzorce osobowe.
– Priorytetowym zadaniem szkoły jest wychowanie młodego człowieka na dobrego Polaka, podtrzymywanie tożsamości narodowej, umiłowanie Ojczyzny.
– Szkoła traktuje każde dziecko jako podmiot wychowania, samodzielną jednostkę, uznając jego prawo do godności, autonomii oraz liczy się z jego rzeczywistymi możliwościami i potrzebami.
– Szkoła wspiera rodzinę w pełnionych przez nią funkcjach. Rodzice są najważniejszymi partnerami szkoły w dziedzinie wychowania, opieki, profilaktyki i edukacji dziecka.
– Została zbudowana platforma właściwej współpracy, współdziałania, współdecydowania szkoła – dom – środowisko rodzinne.
– Szkoła jest miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla każdego ucznia, nauczyciela i rodzica.
– Szkoła stwarza szerokie spectrum różnorodnych, atrakcyjnych zajęć pozalekcyjnych odpowiadających zdolnościom i zainteresowaniom uczniów, wyzwalających ich aktywność i kreatywność.
– Szkoła kształtuje i rozwija świadomość zdrowotną uczniów. Edukacja do zdrowia stanowi najwyższy priorytet, ponieważ zdrowa i wykształcona populacja dzieci, to zdrowa i pomyślna przyszłość.